Barbara Hanicka

Absolwentka Wydziału Wystawiennictwa i Studium Scenografii krakowskiej ASP pod kierunkiem Lidii i Jerzego Skarżyńskich (1980).

Pracę rozpoczęła w Nowym Jorku, jako asystentka Davida Mitchella i współpracowniczka Gordona Edelsteina w St. Marks Theater. Jest autorką około osiemdziesięciu projektów scenograficznych dla wielu teatrów. Współpracowała m.in. z Eugeniuszem Korinem (“Krokodyl” wg Dostojewskiego, 1983), Zygmuntem Hübnerem (“Z życia glist Enquista”, 1984), Tadeuszem Łomnickim (“Affabulazione” Pasoliniego, 1984), Mikołajem Grabowskim (“Kto się boi Virginii Woolf?” Albeego, 1988; “Opera mleczana” Mleczki i Radwana, 2003), Zbigniewem Brzozą (“Burza” Shakespeare’a, 1999), Grzegorzem Jarzyną (“Bzik tropikalny” Witkiewicza, 1997; “Iwona, księżniczka Burgunda” Gombrowicza, 1997; “Niezidentyfikowane szczątki ludzkie” Frasera, 1998), Agnieszką Lipiec-Wróblewską (“Tama” McPhersona, 2000), Pawłem Miśkiewiczem (“Przypadek Klary” Loher, 2001; “Płatonow” Czechowa, 2002; “Niewina” Loher, 2004, “Auto da fé” Canettiego, 2005; w 2006 roku – “Alina na zachód” Dobbrowa, “Sen o jesieni” Fossego, “Przedtem/potem” Schimmelpfenniga; “Peer Gynt. Szkice z dramatu” Henryka Ibsena, 2007; “Alicja” wg Carolla, 2008), Grzegorzem Wiśniewskim (“Prezydentki” Schwaba, 2001; “Kształt rzeczy” LaBute’a, 2002; “Matka” Witkiewicza, 2003).

Projekt kostiumów do “Pułapki” Różewicza (1984) był początkiem jej wieloletniej współpracy z Jerzym Grzegorzewskim. W Teatrze Studio w Warszawie oraz w Starym Teatrze w Krakowie zrealizowali m.in. “Powolne ciemnienie malowideł” wg Lowry’ego (1985), “Operę za trzy grosze” Brechta (1986), “Tak zwaną ludzkość w obłędzie” wg Witkacego (1987, 1992), “Usta milczą, dusza śpiewa” wg operetek Kálmana i Lehára (1988), “Dziesięć portretów z czajką w tle” wg Czechowa (1987, 1992), “La Boheme” wg Wyspiańskiego (1995), “Dziady – Dwanaście improwizacji” wg Mickiewicza (1995), “Don Juana” Moliere’a (1996).



Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.

Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.