Barbara Hanicka

Absolwentka Wydziału Wystawiennictwa i Studium Scenografii krakowskiej ASP pod kierunkiem Lidii i Jerzego Skarżyńskich (1980).

Pracę rozpoczęła w Nowym Jorku, jako asystentka Davida Mitchella i współpracowniczka Gordona Edelsteina w St. Marks Theater. Jest autorką około osiemdziesięciu projektów scenograficznych dla wielu teatrów. Współpracowała m.in. z Eugeniuszem Korinem („Krokodyl” wg Dostojewskiego, 1983), Zygmuntem Hübnerem („Z życia glist Enquista”, 1984), Tadeuszem Łomnickim („Affabulazione” Pasoliniego, 1984), Mikołajem Grabowskim („Kto się boi Virginii Woolf?” Albeego, 1988; „Opera mleczana” Mleczki i Radwana, 2003), Zbigniewem Brzozą („Burza” Shakespeare’a, 1999), Grzegorzem Jarzyną („Bzik tropikalny” Witkiewicza, 1997; „Iwona, księżniczka Burgunda” Gombrowicza, 1997; „Niezidentyfikowane szczątki ludzkie” Frasera, 1998), Agnieszką Lipiec-Wróblewską („Tama” McPhersona, 2000), Pawłem Miśkiewiczem („Przypadek Klary” Loher, 2001; „Płatonow” Czechowa, 2002; „Niewina” Loher, 2004, „Auto da fé” Canettiego, 2005; w 2006 roku – „Alina na zachód” Dobbrowa, „Sen o jesieni” Fossego, „Przedtem/potem” Schimmelpfenniga; „Peer Gynt. Szkice z dramatu” Henryka Ibsena, 2007; „Alicja” wg Carolla, 2008), Grzegorzem Wiśniewskim („Prezydentki” Schwaba, 2001; „Kształt rzeczy” LaBute’a, 2002; „Matka” Witkiewicza, 2003).

Projekt kostiumów do „Pułapki” Różewicza (1984) był początkiem jej wieloletniej współpracy z Jerzym Grzegorzewskim. W Teatrze Studio w Warszawie oraz w Starym Teatrze w Krakowie zrealizowali m.in. „Powolne ciemnienie malowideł” wg Lowry’ego (1985), „Operę za trzy grosze” Brechta (1986), „Tak zwaną ludzkość w obłędzie” wg Witkacego (1987, 1992), „Usta milczą, dusza śpiewa” wg operetek Kálmana i Lehára (1988), „Dziesięć portretów z czajką w tle” wg Czechowa (1987, 1992), „La Boheme” wg Wyspiańskiego (1995), „Dziady – Dwanaście improwizacji” wg Mickiewicza (1995), „Don Juana” Moliere’a (1996).



Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.

Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.