Jan Kozikowski

Scenograf. Absolwent Wydziału Aktorskiego Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej i student Katedry Scenografii Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie.

Debiutował scenografią do “Świętego Mikołaja” Connora McPhersona w reżyserii Agnieszki Glińskiej w Teatrze Ateneum w Warszawie (1999). Współpracuje z Markiem Fiedorem (“Niewinni” Hermanna Brocha, 2000; “Sytuacje rodzinne” Biljany Srbljanović, 2001; “Matka Joanna od Aniołów” według Jarosława Iwaszkiewicza, 2002; “Biesy” Fiodora Dostojewskiego, 2005; “Wszystkim Zygmuntom między oczy!!!” według Henryka Sienkiewicza, 2006), Piotem Kruszyńskim (“Kartoteka” Tadeusza Różewicza, 1998; “Niezidentyfikowane szczątki ludzkie” Brada Frasera, 2001; “Nondum” Lidii Amejka, 2002), Piotrem Cieplakiem (“Wesołe komuszki z Windsoru” i “Król Lear” Williama Shakespeare’a, 2000 i 2001; “Egzemplarz” Caryl Churchill, 2003) Tomaszem Hynkiem (“Czarujący korowód” Wernera Schwaba, 2002; “Spokój w głowie” Tymona Feusette’a, 2002), Jackiem Orłowskim (“Śmierć komiwojażera” Arthura Millera, 2004; “Prześwit” Davida Hare’a, 2006). W Teatrze Narodowym współpracował z Wojciechem Malajkatem (“Wędrowiec” Conora McPhersona, 2007) i Arturem Tyszkiewiczem (“Mrok” Mariusza Bielińskiego, 2008; “Balladyna” Juliusza Słowackiego, 2009). Z Igorem Gorzkowskim współpracował w Studio Teatralnym Koło (“Polowanie na łosia” Michała Walczaka, 2009; “Żółta strzała” Wiktora Pielewina, 2009).

Zrealizował scenografię do spektaklu baletowego “The Abyss Within” według “Drewnianego księcia” Béli Bartóka w reżyserii László Magácsa w Teatrze Merlin w Budapeszcie (2004).



Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.

Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.