Jan Kozikowski

Scenograf. Absolwent Wydziału Aktorskiego Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej i student Katedry Scenografii Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie.

Debiutował scenografią do „Świętego Mikołaja” Connora McPhersona w reżyserii Agnieszki Glińskiej w Teatrze Ateneum w Warszawie (1999). Współpracuje z Markiem Fiedorem („Niewinni” Hermanna Brocha, 2000; „Sytuacje rodzinne” Biljany Srbljanović, 2001; „Matka Joanna od Aniołów” według Jarosława Iwaszkiewicza, 2002; „Biesy” Fiodora Dostojewskiego, 2005; „Wszystkim Zygmuntom między oczy!!!” według Henryka Sienkiewicza, 2006), Piotem Kruszyńskim („Kartoteka” Tadeusza Różewicza, 1998; „Niezidentyfikowane szczątki ludzkie” Brada Frasera, 2001; „Nondum” Lidii Amejka, 2002), Piotrem Cieplakiem („Wesołe komuszki z Windsoru” i „Król Lear” Williama Shakespeare’a, 2000 i 2001; „Egzemplarz” Caryl Churchill, 2003) Tomaszem Hynkiem („Czarujący korowód” Wernera Schwaba, 2002; „Spokój w głowie” Tymona Feusette’a, 2002), Jackiem Orłowskim („Śmierć komiwojażera” Arthura Millera, 2004; „Prześwit” Davida Hare’a, 2006). W Teatrze Narodowym współpracował z Wojciechem Malajkatem („Wędrowiec” Conora McPhersona, 2007) i Arturem Tyszkiewiczem („Mrok” Mariusza Bielińskiego, 2008; „Balladyna” Juliusza Słowackiego, 2009). Z Igorem Gorzkowskim współpracował w Studio Teatralnym Koło („Polowanie na łosia” Michała Walczaka, 2009; „Żółta strzała” Wiktora Pielewina, 2009).

Zrealizował scenografię do spektaklu baletowego „The Abyss Within” według „Drewnianego księcia” Béli Bartóka w reżyserii László Magácsa w Teatrze Merlin w Budapeszcie (2004).



Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.

Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.