Spektakle

Małgorzata Bogajewska

Reżyserka teatralna. Absolwentka Wydziału Reżyserii Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie (2001). Brała udział w warsztatach teatrów alternatywnych w Polsce i Europie, prowadziła warsztaty aktorskie, w warszawskim Laboratorium Dramatu, poznańskim Teatrze Polskim i jeleniogórskim Teatrze im. Cypriana Kamila Norwida przeprowadziła wiele prób czytanych. Jako asystent reżysera współpracowała z Izabellą Cywińską, Piotrem Cieplakiem i Krystianem Lupą.

W latach 2004-2006 była dyrektorem artystycznym Teatru im. Norwida w Jeleniej Górze. Wyreżyserowała blisko trzydzieści spektakli teatralnych z repertuaru klasycznego i współczesnego – także we własnych adaptacjach – na deskach Lubuskiego Teatru im. Leona Kruczkowskiego w Zielonej Górze („Powrót” Jerzego Łukosza, 2001; „Opowieść o zwyczajnym szaleństwie” Petra Zelenki, 2003; „Koronacja” Marka Modzelewskiego, 2004), Teatru Powszechnego im. Jana Kochanowskiego w Radomiu („Prawdziwa historia głupiego Jasia” Radosława Figury, 2002), Teatru im. Norwida w Jeleniej Górze („Testosteron” Andrzeja Saramonowicza, 2003; „Czerwone Nosy” Petera Barnesa, 2005: Nagroda Publiczności Jeleniogórskich Spotkań Teatralnych; „Espresso” Lucii Frangione, 2006), Teatru Powszechnego im. Zygmunta Hübnera w Warszawie („Tlen” Iwana Wyrypajewa, 2003; „Dotyk” Marka Modzelewskiego, 2005: Nagroda za Reżyserię XII Ogólnopolskiego Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej; „Językami mówić będą” Andrew Bovella, 2008; „Espresso” Frangione, 2011), Teatru im. Jana Kochanowskiego w Opolu („Sinobrody nadzieja kobiet” Dei Loher, 2004), Teatru Polskiego im. Hieronima Konieczki w Bydgoszczy („Testament psa” Ariano Suassuny, 2005), Teatru Powszechnego w Łodzi („Miasteczko, w którym czas się zatrzymał” Bohumila Hrabala, 2006), Teatru im. Stefana Jaracza w Łodzi („Osaczeni” Władimira Zujewa, 2007: Nagroda Publiczności XXXVII Jeleniogórskich Spotkań Teatralnych, Nagroda Radia PIK VI Festiwalu Prapremier w Bydgoszczy, Grand Prix, Nagroda Publiczności, Nagroda za Reżyserię VIII Ogólnopolskiego Festiwalu Dramaturgii Współczesnej „Rzeczywistość przedstawiona” w Zabrzu, Złoty Notes, nagroda dziennikarzy w Bielsko-Białej; „Zszywanie” Anthony’ego Neilsona, 2008; „Bramy raju” Jerzego Andrzejewskiego, 2009; „Kotka na rozpalonym, blaszanym dachu” Tennessee Williamsa, 2010; „Jajo węża” Ingmara Bergmana, 2012), Teatru Narodowego w Warszawie („Daily Soup” Amanity Muskarii, 2007), Teatru im. Wilama Horzycy w Toruniu („Hamlet” Williama Shakespeare’a, 2008), Teatru Studyjnego Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. Leona Schillera w Łodzi („Plastelina” Wasilija Sigariewa, 2010: Nagroda Zespołowa Prezydenta Miasta Łodzi dla Najlepszego Spektaklu Festiwalu Szkół Teatralnych; „Roberto Zucco” Bernarda-Marie Koltèsa, 2012) i Teatru Bagatela im. Tadeusza Boya-Żeleńskiego w Krakowie („Barbelo” Biljany Sbrljanović, 2011; „Oblężenie” Jewgienija Griszkowca, 2011), poza tym wyreżyserowała „Jednocześnie” Griszkowca (2004) jako przedstawienie impresaryjne, obsypane nagrodami za najlepszy monodram.



Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.

Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.